2013. június 23., vasárnap

Gumiharangok - Jelenlegi ára: 900 Ft

"A lebukó nap feketére festette a fűszálakat. A fűszálak nem jó oldalán álltam, ott a kőhíd szélén, a hasmagas kőkorlátra terítve sapkámat. A fekete fűben egy fehér kecske szökdécselt, attól félve, békára ugrik. A lebukó nap a kecskének ezt az oldalát is feketére festette. A kőhíd alatt gyors sodrású patak szalagja szaladt, a távolban rácsavarodott három fűzfára. Pillanatokon belül kétségeim támadtak, hogy honnan látom én mindezt, mikor csak két hét múlva lesz a lézeres szemműtétem, s magához a műtéthez szükséges pénzt is alig bírtam összeszámolni. A meleg sapkaszövet alatt a kőkorlát domborulatain sétáltak az ujjaim, a műtét precíz viszonyai jártak a fejemben. Egy kéz csapott a jobb vállamra, erős kéz, inkább izmos saslábakra, karmokra gondoltam, de a pulóveren át éreztem az ujjpercek ropogó ízeit. Jobb esetben ilyenkor oldalt döntöm a fejem, rá a kézre, hogy indulhat a játék, benne vagyok. De a kéz csontos volt, erős, mint mondtam, a játéknak egyetlen zabszemét sem találtam benne. De kié lehet ez a kéz? A vállcsont alatti vállgödörben zsibbadás indult a felkarom felé. Azanyád, gondoltam. A levegő lassan hűlt, vékony páraréteg terült a fűre. Előbb a csontos kézre néztem, aztán le a kőútra, biztos voltam benne, hogy gumicipőben került mögém, vagy gumicsizmában, bár annak érezném a szagát, ahogy az átnedvesedett kapca levegőzik a bő gumiszár mellett. Az ilyen bő gumiszár aztán járás közben nyomkodja a sípcsontot, vagy rossz esetben magát a behajló térdkalácsot; rossz tervezés, rossz kivitelezés, kényelmetlen mászkálás: ez a titka. A kecske lába alatt nagyot durrant valami, a csontos kéz meg se rezdült, ő tudta, ez a kecskebéka. A kecske iszonyatos vágtába kezdett, átugrott a gyors patak selymes szalagján, de vesztére, mert a túlparton ugyanaz várta: fű mindenütt. Kicsit elbizonytalanodott, szívesen elővett volna egy útikönyvet, amely leírja, ilyen esetben, idegen terepen, a patak túlsó partján mi a teendő. A kecske megfordult, visszanézett a túlpartra, déja vu, és most emez oldala lett fekete. Lehet, hogy ez fekete kecske, csak emlékeim csalhatatlansága miatt gondoltam fehérnek. Mert a fehér kecskék ennél jobban visszaverik a fényt. Most megpróbált legelni. Félelmében az ember is sokszor eszik. A csontos kéz lecsúszott a vállamról, leomlott a lapockámon, a kéz kiszáradt bőrredői kibolyhozták a pulóveremet. Dolgos kéz, talán a kecske gazdája. A kecske rám nézett. Éreztem, most fog megszólalni a kéz. Megkér, segítsek elfogni a kecskéjét. Talán három napja is, hogy a gyors sodrású patak fölött ugrál, és ő, a kéz, nem tudja átugrani...
Megszűnt könyvesbolt megmaradt könyveiből maradt meg, új példány.


Jelenlegi ára: 900 Ft

Az aukció vége: 2013-07-12 16:01
. Gumiharangok - Jelenlegi ára: 900 Ft

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése